lördag 5 november 2011

Våran låt?

För några dagar sedan satt jag och pratade med någon (kommer inte på vem det var, får panik!!!!) Men vi pratade alla fall om låtar man tycker om.
Låtar som betyder något och oftast när man är tillsammans har man alltid "sin" låt.

Det slog mig faktiskt lite att jag och Krilleman inte har någon sån låt.
Vi har många som båda tycker om men inte just en "våran" låt.
Kanske borde skaffa oss en sådan med då. Det gäller väl att följa strömmen ;)

Jag har vilket fall en låt som jag tycker om otroligt mycket och som alltid får mig att tänka på Kristoffer.
Det är Roxette med How do you know!
Självklart har jag hört låten förut massor med gånger.
Men i April tror jag det var som Krilleman satte på den när vi åkte i bilen.
Tro mig, han har glömt bort det nu för det är inget som han reagerar på.
Men för mig var det speciellt.
Låten, melodin, texten.
Den har ett stort budskap med sig.
Och just därför tänker jag på min underbara Kristoffer när jag hör den.

Och jag vet att han läser detta.
Så nu vet du det :)!
Men som sagt, kanske borde införa en sån där "våran" låt. Eller vad säger du ;)
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar