onsdag 23 november 2011

Telefonterror?

Ae nu blir jag irriterad på det här!
i flera månader har ett nummer ringt mig lite från och till.
Några gånger i månaden.

Jag missade samtalet en gång och skulle kolla på hitta.se vem det leder till.
Det leder till något företag som heter provoice.
Jahaja tänkte jag men funderade inte mer på den saken.

Sen har de ringt, och ringt och ringt och ringt.
Jag har svarat kanske två gånger men då är det bara tyst eller så lägger någon på?
Konstiga människor tänkte jag och googlade lite på det.

När jag läst om det lite så verkar det som att det är automatiserad telefonterror som det så fint beskrevs på en sida.
De vill inte ringa och sälja något men ändå ringer dom?
När man ringer upp svarar ingen eller så kommer man till en telefonsvarare.
Förmodligen så vill de tjäna massor pengar på att folk ska ringa upp dom och jag vet inte men de samtalen är säkert rätt så dyra. Jag har själv aldrig testat att ringa upp.

Sluta ring mig!
Det är väldigt störande!
Så om det ringer ett konstigt 018 nummer till er så svara inte :)
Till mig ringde 018-751 97 02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar