måndag 14 november 2011

Far och mors-dag

Igår var det fars-dag.
En dag som för mig inte är något speciellt.
Jag hoppas inte min pappa tar för illa upp för att jag inte bryr mig så värst mycket om fars-dag och lika så mamma när det gäller mors-dag.

Jag anser såhär.
Det är sjukt orättvist mot de som inte har någon mamma eller pappa.
De som så gärna vill fira sin mamma eller pappa men verkligen inte kan det.
Varför ska jag då göra det om den stackars personen sitter hemma och är ledsen över det en hel dag. Varför fira något som det inte finns någon histora bakom ändå?

För att vara rättvis väljer jag att inte fira far och mors-dag.
Min pappa fick ett sms igår. Hoppas han blev glad utav det alla fall.
Andra köper presenter, bakar tårtor, hittar på saker och allt möjligt.
Man gör som man vill, gör sina egna val.
Jag väljer att inte fira så samma sätt.
Och slänger iväg en tanke till er där ute som har mist eran mamma eller pappa.

Som en tant på jobbet sa:
"det är bara en pr-grej som affärerna ska tjäna pengar på".
Jag håller med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar