fredag 30 september 2011

Jag har världens bästa lillebror

Det finns en person i mitt liv som betyder det där lilla extra för mig.

Självklart är det min lillebror jag pratar om.

Vi båda har gått igenom samma sak i livet dock i olika åldrar.

Det här med föräldrar som skiljer sig, träffar nya vilket oftast innebär flytt och man ska sätta sig in i en ny familj. Men han och jag har alltid haft varandra.

Vi har samma mamma och samma pappa. Vi har alltid bott med varandra. Även om han just nu bor hos pappa och jag hos mamma.


Vi har vuxit upp med varandra.

Lekt med varandra som små. Med Lego, bilar och allt som han tyckte var roligt.

Men även saker som jag tyckte var mer roligt, Som resebyrå.
Jag kommer aldrig glömma när vi satt och lekte resebyrå flera dagar i sträck. Fick gamla telefoner, en dator som hade word, mammas gamla Apollokataloger. Eller när vi lekte målare och skulle måla om våran våningsäng. Dock med pänslar och vatten.


Självklart har vi bråkar som alla andra syskon. Vi har knuffat på varandra, slagit varandra, skrikit åt varandra och han har även jagat mig runt hela huset med sin innebandyklubba. (Totalt livsfarligt).


Som jag skrivit tidigare kommer Victor alltid vara 6-7 år i mitt huvud.

Liten och ljusröst som springer runt och ska spela bandy med de större och coolare killarna. Vilket han självklart alltid fick. Han sa alltid när han var liten "Becca om någon är dum mot dig kan jag säga till .... och ... så kommer de och hjälper dig."

Haha älskade lillebror som alltid ser till allas bästa.


Nu är han dock inte lika liten längre.

Han är en bra bit längre än mig, mycket mycket större fötter och en väldigt mycket mörkare röst än när han var liten. Han har verkligen inte lika mycket tid för mig längre eftersom han ska umgås med 100 personer samtidigt, festa och innebandy står också högt på listan just nu.


Och sen får vi inte glömma alla dessa tjejer. Herregud jag kan inte ens namnen på hälften som han ständigt pratar med. Tur att hans syster har lite mer vett i skallen och håller sig till en och samma :) illkillen går inte längre i varken greboskola eller Alléskolan i Åtvidaberg utan nu på John bauer gymnasiet i Linköping.

Fråga mig inte vad det är han läser för det kan jag inte men kan ju försöka lista ut lite.

Han går barn och fritid och inriktning innebandy. Kan man säga så? Jaja vi kan säga såhär BF idrott. Låter ganska bra :)


Det jag vill säga. Önskar min bror alla lycka i livet.

Jag älskar dig. Massor kramar från din storasyster!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar