måndag 19 september 2011

19e September 2011

En trööött tjej som skriver!
Vaknade imorse av att min kära bror knackade på dörren.
Inte varje dag det händer om man säger så :)

Hade planerat storstädning här hemma hela dagen.
Men mina planer fick ändras då jag fick sms av Elli om jag ville följa med henne till simhallen och simma. Båda hade gratisinträde så varför inte liksom.

Packa grejerna, rota fram bikini och sedan sätta sig på cykeln och trampa bort mot simhallen.
Simmade massor längder, badade lite i andra bassängen.
Sen, poff fick jag vatten i örat som VÄGRADE försvinna.
Satt där som ett lock och jag hörde ingenting. Försökte med allt, hoppa på ett ben, skaka med huvudet på sidan, sätta duschslangen mot örat för att få in mer vatten så det andra kanske kunde åka ut, föna med hårfön på, hittade en tops i väskan som jag försökte pilla ut det med. Men ingenting hjälpte så det var bara gilla läget.
Åkte den där vattenrutchkanan 2 gånger. Båda satte oss fast i slutet och höll på att skratta ihjäl oss. Ibland får man vara som små barn igen. Det är faktiskt okej ibland :)

När jag kom hem tog jag en sån där revaxörsug och tryckte in i örat ihop om att det skulle sugas ut. Icke sa nicke!
Då hoppade jag så mycket jag kunde och till slut. Efter ett tag så släppte det och vattnet rann ut.
Så nu hör jag igen. Gud så skönt :)

Har fått ett brev på posten idag där det står att jag har ett paket att hämta borta på ica.
Får gå bort och göra det sen.
Spännande för jag har ingen aning om vad det är.
Har dock mina misstankar på presenten från VR men vet faktiskt inte.
Kan ju skriva sen vad det var.
Ska även ta ett kort på nya teven och lägga upp så får ni se hur fint det blev!
Nu ska jag städa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar