tisdag 27 september 2011

Städa blev rensa, slänga och kasta

Kom in i ett rensa, slänga, kasta bort med allting humör förut.
Jag hade tänkt att bara plocka bort sakerna från golvet men när jag väl kommer in i sånt där tänk med att slänga allting är det lika bra att sätta igång.

Annars brukar jag tänka "okej nu ska jag rensa. Nemen den här har jag inte användt på länge jag lägger den här så kommer jag göra det."
Totalt livsfarligt. Sakerna hamnar på hög och till slut är det för mycket i lådan så det inte går att stänga dem. Vilket fallet var just nu ;)

Så nu har jag rensat min garderob och byrå.
Har fyra hyllor kvar bara och fick ihop en stor ikea papperspåse, två påsar med skor som åker raka vägen till hjärta till hjärta.

ALLTID till hjärta till hjärta.
Mamma tyckte vi kunde lägga in det i myrornas kontanier (stavas det så?) en gång.
Men icke sa nicke. Jag vill att de fattiga barnen som bor i deras länder utan mat och vatten ska få mina kläder. Inte de som bor i Sverige men inte har råd med "vanliga affärer".
Här kan man få pengar hur lätt som helst av soc och allting så då kan de allt köpa nya kläder.

Haha eftersom jag har fått höra att jag är rasist och allt annat skit så kan ju ni söta som sagt det läsa här att jag visar lite medkänsla till de fattiga små barnen i andra länder genom att regelbuntet skicka kläder och skor till dem.
Så snäll så! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar