torsdag 4 oktober 2012

Våran lägenhet

Ibland undrar jag vad grannarna här håller på med egentligen.
De över oss brukar inte höras så mycket.
Men just nu låter det som att de springer marathon i lägenheten.
De till höger om oss.  (Sett inifrån) duschar säkert minst 6 Gånger om dagen och de är två personer som bor där.
De till vänster om oss stänger ALDRIG ytterdörren så man ser rakt in i deras lägenhet och de har det inte precis städat där inne ;)
Och familjen som bor högst upp i huset har ALLTID tvätt hängandes i torkrummet även om det inte är deras tvätttid.

Sånt kan jag störa ihjäl mig på.
Visst måste man akut tvätta något så förstår jag men då skriver man väl en lapp och lägger där.
"ursäkta men jag var tvungen att tvätta detta, ring på oss om det stör / .... " typ.

Jaja nog om våra grannar.
De får väl göra som dem vill.
Tror nog att de stör sig på oss också.
Hmm.. Kan tänka mig på typ musiken som jag spelar högt eller något sånt.
Dock respekterar jag att inte spela högt på kvällen bara på dagen.

Annars bor vi i en ganska bra lägenhet.
Om man bortser från att vi inte har någon ballkong.
Och sen hade den gärna fått vara några kvadratmeter större men det funkar.
Vi går ju inte på varandra alla fall :)
Och huset vi bor i är bra för övrigt.
Även om grannarna låter och sånt där.
Det får man ju faktiskt räkna med så är dem jättetrevliga.
Det är bara 7 lägenheter i detta hus.
Tvättstugan får man boka en hel dag om man vill :)
Alltså från 7.00-21.00.
Det är LYX!
Plus att tvättmaskinerna tvättar på 40 grader ca 38 minuter.
Så man hinner med att tvätta mycket på en hel dag kan jag lova :)

Vi letar ju dock efter någon annan lägenhet.
Har väl lagt det lite på is just nu med tanke på att den här årstiden använder man ju inte ballkongen ändå. Det är ju det som vi saknar och något mer ställe att lägga saker på.
Men det går att lösa.
Vi kan köpa en byrå och ha kläder i också och får på det sättet mer plats i garderoberna som finns.
Vi skulle kunna köpa lådor / bygga lådor och ha under sängen med förvaring i.
Så sånt kan man lösa ganska enkelt.

Jag älskar dock vårat kök!
Så stort och bra..
Det skulle funnits lite mer skåp bara så kunde vi haft en bänkdiskmaskin (köpa en smal och bygga in i ett skåp).
Men som det är nu får vi inte plats med det.
Vi får väl se hur länge vi bor kvar här.
Det är en super mysig lägenhet så jag trivs så bra ändå.
Gamla trägolv som knarrar lite här och var, högt till tak, Stora golvlister och bra fönster.

Och vad jag skulle få ut av detta inlägg vet jag inte.
Ville bara skriva av mig lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar