tisdag 23 oktober 2012

Inredning!

Det går framåt.
Kartongerna som låg över hela köket är fint tillplattade och ligger som en liten hög på golvet.
I väntan på att få åka och slängas. Som vi ska göra sen!

Disken står som en hög i diskstället och håller på att torka.
Man ser nu att vi har både köksgolv, bord och diskbänk.
Helt otroligt ;)

Nu har vi det inte såhär stökigt alltid.
Utan det blev så igår när jag höll på med mitt.
Göra om i skåpen projekt.
Vi hade ett helt skåp fullt med skit i.
Helt otroligt...
Här går jag och klagar på att vi inte har tillräckligt med förvaringsutrymmen att få plats allt i.
Så har vi bokstavligt talat ETT HELT SKÅP i köket med bara gamla kvitton, bruksanvisningar, nycklar, måttband, tejp, små grejer i..
Allt det fick åka ut och in med nya fina vinglas, shotsglas, öl glas.
Blev så himla bra :)

Jag är långt i från färdig med denna lägenhet och dess inredning.
Vill egentligen göra om tusen saker mer men det går inte.
Av olika anledningar..
Men än så länge har jag fått ganska bra ordning i köket.
Sen jag började fixa så har det blivit fint i fönstret.
Skänken köpte jag och den gjorde sig så himla bra här i köket.
Förra veckan köpte vi ny taklampa istället för den fula gamla standardlampan.



Denna fick det bli och den lyser så himla fint på köksluckorna nu!
Det enda jag skulle vilja ha nu är ett nytt kylskåp/frys.
Den vi har nu är så himla gammal och krånglar massor.
Om vi har på 4an så är det is på väggen längst bak.
Har vi på 3an så rinner vattnet och det är varmt i kylskåpet.
Får väl ringa och felanmäla det så får vi hoppas att vi får ett nytt.
Besiktningsgubben sa ju det till Krille "du får ett nytt kylskåp om det blir fel på detta".

Hallen är jag nöjd med för tillfället.
Går inte göra så mycket med den då den inte är så stor :)

Sovrummet är jag också nöjd med.
Skulle vilja hämta hit min teven från mamma och sätta upp på väggen.
På så sätt skulle allt bli snyggare!
Även en liten byrå skulle passa in..

Vardagsrummet är jag också nöjd med efter att vi fick in nya skrivbordet.
Det blev så himla bra.
Kommer aldrig sluta tjata om det.
Dock önskar jag lite att väggarna var vita förutom fondväggen som kan få sitta kvar.
På så sätt blir det ljusare där inne och soffan, soffbord, tevebänk och mattan skulle passa så mycket bättre in.
Men jag vill inte kosta på mig vit färg till tre väggar och måla om ifall vi hittar en ny lägenhet och vill flytta..

Badrummet är inte heller så stort och behövs inte ändras någonting på.
Jag har redan fixat lite där inne ju.
Tog ner en ful och ÄCKLIG hylla som satt där när Krille flyttade in.
Vi köpte ett skåp att ha under handfatet, sen har jag satt upp nya krokar, gästskylt och en "tidningskorg" som hänger på väggen.
Det enda man skulle vilja göra är att slänga ut badkaret då det aldrig används vilket fall som helst.
Sen köpa ett skåp och ställa dit i ena hörnet med förvaring i :)

Men jag vet ju att även om jag skulle fixa allt detta så skulle jag komma på någonting nytt så det får nog helt enkelt vara som det är ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar