torsdag 4 oktober 2012

Städ dag!

Hallå där!

Sitter och äter en liten försenad lunch.
Håller på att städa för fullt här hemma.
Eller bara sånt där "tråk göra".
Tex, skura rent hela spisen, torka rent alla skåpsluckor, under diskhon, badrummet.
Ja sånt där tråkigt ;)

Ska baka en kladdkaka sen.
Måste provbaka den innan min födelsedag. Hade eventuellt tänkt att göra den då men
har aldrig gjort den innan så måste testa :)

Annars händer det väl inte så mycket saker.
Kanelbullens dag idag.
Måste ta och fixa kanelbullar till oss då.
Jag ska inte baka alla fall.
Får väl gå och köpa. Om Ica här nere har några iofs?
Det är ju inte precis största affären i stan :)

Har fortfarande tusen saker att göra här hemma innan städningen är avklarad.
Dammsuga hela lägenheten.
Rensa bland skor och jackor i hallen
Damma i alla fönstren plus tvbänken, sängborden och tavlor
Torka alla golv
Hänga upp alla kläder som ligger på golvet i sovrummet in i garderoben
Ta ner min resväska till förrådet (JA, Kristoffer du läste rätt ;) )

Och en sak till.
Jag skulle behöva tvätta fönstren men det har jag inte tid med just nu.
Dock ser de för j*vliga ut..
Måste fixa det innan min födelsedag alla fall.
Speciellt i vardagsrum och sovrum.
Köket gjorde jag ju i sommras ;)

Nahe, dags att fortsätta med detta evighetsjobb :)

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar