måndag 1 oktober 2012

Rosa bandet 2012

Denna månad är vacker!
Oktober..
Eller träden blir fina.
Super fina faktiskt!
Innan de blir gula och ramlar av träden då.
Annars består ju denna månad ganska mycket utav regn, kallt, och mörka kvällar..

Men det är just en till sak som är så viktig att komma ihåg denna kalla månad med väldigt fina träd.
Den är ROSA!
Och alla borde ju veta vid detta lag vad rosa månaden betyder.
Just det..
Bröstcancer!

Hemska hemska hemska sjukdom som inte borde finnas.
Den tog min mormor med sig för en massor år sedan och jag kommer ALLTID sakna henne fastän jag aldrig hann träffa henne.
När mamma sitter och berättar om min mormor hur hon var som person.
Vad hon tyckte om att göra osv blir jag alleles varm i hela kroppen.
Fast klumpen i hjärtat utav saknad växer sig större för varje år som går.
Jag hade så gärna velat träffa henne.
Få en egen bild av hur MIN mormor faktiskt hade varit.
För även om hon är en ängel i himlen är jag så otroligt stolt över henne.
Jag känner ett speciellt band mellan henne och mig som jag inte gör med någon annan.

Denna hemska sjukdom!
Den borde inte få finnas.
Den drabbar allt för mycket folk.
Det känns lite som att alla känner någon som har eller har haft bröstcancer.
Vilket inte är okej!!
Forskning gör saken bättre.
Med forskning räddas liv.

Jag är så oerhört tacksam för alla som har skänkt pengar till böstcancerfonden under flera år vilket har gjort att forskningen går framåt.
Tänk om det inte hade gjort det..
Om vi hade varit på samma fas som det året min mormor dog.
Då hade jag kanske haft två änglar uppe i himlen istället för en.

Så skänk pengar.
Köp ett rosa band.
Tror det kostar 25 kronor.
Det kan ALLA köpa faktiskt.
25 kronor är ju ingenting..
Men 25 kronor hjälper forskningen och kan faktiskt rädda liv.


Jag miste en familjemedlem men jag har den andra kvar här hos mig.
Det är inte förns man står där som man verkligen inser hur mycket forskningen betyder..

Gör som jag..
Bry er!
Skänk pengar..

Snälla




http://www.cancerfonden.se/sv/Om-Cancerfonden/Press/Pressmappar/Rosa-Bandet-2012/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar