onsdag 24 augusti 2011

Tänkar'n har talat!

Jag tror och detta är bara vad jag tror!
Att lära sig köra bil är ungefär som att lära sig skriva snabbt på ett tangentbord.

När jag började använda våran dator letade man överallt efter bokstäverna när man skulle skriva. Ni vet som alla äldre gör (skriver med ett pekfinger).
Tar sin lilla tid innan man skrivit klart då.
Nu kan jag skriva nästan allting rätt när jag blundar.
Man vet liksom vart alla tangenter sitter.

Att lära sig köra bil är nog lika dant.
Man lär sig lite med tiden.
Ju mer man tränar, bättre blir man.
Till slut gör man det utan att tänka på vad man ens gör.
Sen lär man sig nog aldrig köra utan att se ;)
Men ni förstår nog vad jag menar.
Gillar att jämföra saker! Så jag ser skillnaden och likheten.
Jag jämför bilar med tangentbord.
Inte så lika men man lär sig med tiden :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar