torsdag 18 augusti 2011

En annan stad

När vi var i Liseberg igår kom tankarna fram igen.
Ska jag ta och vidga mina vyer och fly fältet till en annan stad eller inte?
Jag vill så gärna men är så otroligt feg på något sätt!

Antingen skaffar jag en lägenhet här i Linköping.
Jobbar kvar på mitt jobb.
Umgås med samma vänner hela tiden.

Eller så flyttar jag till en annan stad.
Skaffar en lägenhet där.
Ett nytt jobb där.
Och massor nya vänner.
Samtidigt som mina gamla vänner kan hälsa på mig när de vill.

Ni förstår att det känns ganska lockande va?
Grejen är ju bara såhär.
Hur lätt är det att hitta ett jobb i GBG utan några som helst kontakter ?
Hur lätt är det att hitta en lägenhet där nere utan några som helst kontakter?
Mycket att tänka på.
Och sen min feghet med.
Att klara mig utan mamma, min familj och vänner gör jag ju självklart.
Eftersom vi lever på 2000-talet finns både telefon och internet tillgängligt hela tiden.

Jag måste fundera vidare på detta.
Jag kankse ska skaffa en lägenhet här först ändå sen kanske flytta om några år?

ÄLSKAR ATT SITTA OCH DRÖMMA MIG BORT VILKET FALL SOM HELST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar