fredag 26 augusti 2011

Lillmonstret!

Hej alla lillmattes läsare vilka ni nu än är!


Känner att jag måste presentera mig lite närmare.

Ni har säkert hört här att Rebecca ska åka till grebo lite ibland för att mysa med Malte a.k.a lillmonstret. Det är alltså jag det. Jaha vad ska jag skriva om mig själv då.



Är en liten wachtelvalp på hela 16 veckor.

Min husse (Rebeccas pappa alltså för er som inte förstått det) brukar kalla mig för mattesfjollhund. Jag förstår inte riktigt varför.. Inte kan jag hjälpa att jag är så smart och har förstått att när jag är lite extra söt och viftar på svansen så brukar matte ge mig några godisbitar eller klia mig på magen..Gud så skönt det är, testa själva. Man lägger sig bara på rygg såhär sen kommer det alltid fram någon och kliar mig på magen.



















Där såg ni mig. Är jag inte söt eller? Det brukar alla säga som ser mig. Men fortsätta om mig då.



Jag älskar att leka mer mina leksaker, speciellt tennisbollen som piper.. Eller coca cola flaskan som jag får leka med!Jag har hört att andra valpar ofta brukar tugga sönder skor, sladdar och sånt där men inte jag. Jag leker med mina leksaker istället.



Och sen ÄLSKAR jag att äta saker, och då menar jag verkligen ÄLSKAR!

Roligast är att gå ut och gå. Då finns det mycket att äta. Tills den jag går ut och går med får se det. Då får jag skäll. Man får tydligen inte bara smaka, men det skiter jag i utan gör gärna glatt om det nästa gång jag får se någonting spännande igen.



Hittills har jag smakat på larver, gräs, stenar, ruttna äpplen, löv, alla insekter som finns ungefär, och jord. Det är gott ni!

Men mest av allt äter jag nog min mat elller godis.

Och när man får godis hemma hos mig vet jag att man ska sitta på golvet och lägga tassen i personens hand. Och det gör jag till och med utan att någon behöver säga åt mig det. Helst tar jag upp tassen flera gånger på en sekund. Och om personen inte ger mig godisen så byter jag tass. Jag är inte så dum som jag ser ut ska ni ha klart för er ;)






















Jag har även en storebror.

Storm heter han. Mycket snäll hund det där. Men ibland brukar han morra lite åt mig när jag tar hans leksak han leker med. Eller när jag går för nära hans matskål. Råkade göra det en gång och då skällde han åt mig. Så nu gör jag inte om det ska ni veta!

Men busa, det brukar vi göra.

Vi kör dragkamp om leksaken nästan varje kväll och vet ni vad.

JAG VINNER! Nästan alltid. Han är stark och jag kämpar för hela mitt liv och till slut ger gubben upp. Lätt som en plätt tycker jag för sen får jag ha leksaken.

Här har ni en bild på honom.
























Min storebror och förebild ;)

Tack för mig då.

Bara för jag är lite egoistisk och gärna ställer upp får ni ett fint litet kort på mig igen!






















Nu vet ni vem jag är :)

/ Malte a.k.a lillmonstret











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar