tisdag 23 augusti 2011

7 timmar och 30 minuter senare..

..Så lever jag!

Det var så roligt att köra!
Först åkte vi ut till en parkering med lite bilar på och asfalt.
Jag skulle testa starta och köra iväg på ettan.
Det gick jättebra. Tror inte jag fick motorstopp en endaste gång.

Sen åkte vi hem käkade mat och åkte till vidingsjö spåret och gick 5 km.
Tog bilen ut till Lambohovsövningsområde.
Det är ett litet område man kan övningsköra på med små vägar, en liten rondell och lite sånt.
Grusväg nästan hela tiden..
Grejen var ju såhär. Så med bilen lite uppför och på grus gjorde det hela med dragningsläge och allt sånt lite svårare.
Så efter cirka 10 gånger med motorstopp kom jag iväg.
Körde runt och runt lite överallt. Sen börjar hela bilen pipa, jag blir livrädd, trycker mer på gasen av ren panik sen stannar jag.
Wooooopppssiiii Rebecca glömde säkerhetbälte. Haha! På med det sen var det bara att starta om.

Köra lite mer överallt. I rondellen cirka 3 gånger till.
Motorstopp en gång till sen körde vi hem igen.
Jag växlade till tvåan och var uppe i hela (håll i hatten) 30 km/h!

Nu har jag kört en gång och förstår inte varför jag inte gett mig in på det tidigare.
Det var verkligen JÄTTEROLIGT ju!
Nu är det bara sätta igång då..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar