måndag 5 december 2011

Stress o framtiden och sånt

Två dagar går alldeles för snabbt.
Jag menar då min helg.
Det var så skönt att komma bort från allting. Ta det lugnt och bara vara med min älskade mamma.
Inte tänka på alla måsten och jobb eller någonting.

Nu är man tillbaka i verkligheten igen.
Jag skulle behövt vara borta längre.
Jag hatar att vara stressad för det är det jag är.
Jag inte den personen som passar in att jobba 6 dagar i veckan som jag gör denna vecka.
Plus att jag måste köpa julklappar, ska på julbord imorgon med jobbet, tvätta på onsdag.
Och sen tanken att jag måste åka och hälsa på pappa med familj snart med.
Jag vill så gärna åka dit men jag har inte tid för det nu.

Man måste prioritera och ta sig tid för saker.
Sen vill jag ha ett annat jobb. Trivs jättebra där jag jobbar med all personal men jag vill inte jobba inom hemtjänsten för det är otroligt stressande hela tiden. Och sen vill jag inte jobba lika mycket kvällar och helger.
Men men, kan ju inte få något annat om jag inte tar tag i saken själv.
Vilket jag ska göra.. När jag har tid...
Jag har två veckor kvar av mitt vikariat sen ska jag söka lite jobb och höra av mig till skolor och sånt.
Fan man kan inte bara skjuta fram saker hela tiden :)

Och nu när jag sitter och skriver detta kom jag på att jag ska till tandläkaren på fredag med. Hujeda mig! Hur ska jag hinna?
Som tur är jobbar jag kväll på fredag.
Och sen jobbar jag hela helgen.
Kristoffer jobbar helgen efter och jag jobbar igen helgen efter det.
Kul!

Nu ska jag diska, eller något sånt.
Livet är inte alltid lika enkelt som man vill att det ska vara.
Eller så är det bara min måndagsångest som kommer smygandes..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar