onsdag 23 maj 2012

Börjar med LCHF på måndag!

Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg så går vi på måndag in i LCHF träsket.
Alltså börjar med en ny diet och ser hur det fungerar.
Jag tror på det här.
Det kan ju inte vara alls svårt..
Jag är ändå inte ett stort fan av kokt potatis, pasta, ris och sånt där..
Svåraste lär väl bli färsk potatisen (som vi har bestämt att på midsommar är det faktiskt okej att äta det) och sen sockret..

Jag har ju på de senaste 1-2 åren gått och blivit sockerberoende.
Vilket är hur jobbigt som helst..
När jag blir sockersugen så MÅSTE jag ha det..
Förstår inte hur det kunde bli så!
Hur jag kunde acceptera det och bara äta, usch!

Så för att jag inte på måndag bara ska avbryta och inte äta något socker och kolhydrater så har jag själv börjat min lilla avtrappning..
Igårkväll skulle vi äta pasta och korvstroganoff..
Då kokade jag massor broccoli till.
Tog jättelite pasta och mer korvstroganoff och broccoli.

Och idag till lunch fanns det kvar MASSOR pasta och jättelite korvstroganoff så jag stekte lite bacon och ägg till och skippade pastan..

Varför vi väljer att börja äta LCHF på måndag och inte nu i veckan är för att Kristoffer fyller år på fredag och det ska vi såklart fira.
Lite tråkigt att PRECIS ha börjat med dieten då och stå över allt..

Nu får vi se hur detta kommer sluta.
Jag måste alla fall gå ner i vikt..
Det gjorde jag av våran cambridge diet också.
Efter första veckan hade jag gått ner 3,5 kg och minskat 4,5 cm i midjan vilket är sjukt bra!!
Men det är verkligen en svältande diet..
Och så fort vi skulle börja äta lite ledde till mer och mer..
Så nu har man allt gått upp dessa kilon man gick ner och säkert något mer.

Har kommit till en punkt där jag mår psykiskt dåligt utav detta.
Kan inte ha mina kläder i garderoben och tycker jag ser ful ut i det mesta.
Så nu är det ändring..
LCHF här kommer vi :) !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar