lördag 4 februari 2012

Lördag

Godmorgon!

Får väl summera hela kvällen igår först.
Gick till Hemköp och skulle handla mat.
Såklart hade de inte lax grejen jag skulle ha så fick improvisera lite med maten och det gick ju ner det med.

Jag gjorde såhär:
Tina och tärna lax
Skär gul lök och purjo lök
Hacka lite kräftstjärtar i mindre bitar
Stek lax och löken.
Häll i kräftstjärtar och lite matlagningsgrädde.
I med en bit fick buljong.
Krydda med citron peppar och salt.
Och ha i lite pressad citron.

Serverades med lite bulgur och sallad som bestod av:
Sallad
Gurka
Tomat
Majs
Paprika

Klart!
Gott och enkelt :))

Sen blev det Irene huss - eldsdansen framför teven.
Gjorde lite efterrätt med bara för att det var fredag.
Det fick bli kesella som jag la i ett glas och in i frysen en stund så översidan stelnade sen på med varma hallon.
Gott. Enkelt och nyttig efterrätt!

Vaknade upp vid 9 tiden med känslan "jag kommer bli sjuk" i kroppen.
Jag har ont i huvuden och känner att det kommer bryta ut snart.
Usch jag vill inte.

Ska gå på stan med mamma sen så ska upp och dricka min frukost nu sen göra mig ordning.
Hade fläta i håret hela dagen igår så det är säkert lockigt och dant nu som kommer ta år och dar att platta ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar