söndag 5 februari 2012

Drömmar och verkligheten

Jag är glad och trivs med livet.
Är lyckligt lottad som har hittat den mest fantastiska människa som vandrar på denna jord.
Jag oroar mig för framtiden.
Vem gör inte det liksom?
Helst av allt skulle man vilja vinna miljoner på ett lotteri men det fungerar inte riktigt så.
Men inget man ska gräva ner huvudet i sanden för.

Man lever ju ändå.
Sen att man står i valet och kvalet om man ska plugga och hoppas på att få jobb på det sen eller fortsätta söka jobb och hoppas på ett långt vikariat så man har en liten framtid säkrad är bara mitt egna beslut.
Jag gör rätt i slut ändan det gör jag.
Än så länge jobbar jag på som tim vikarie..

Jag har äntligen börjat träna och lära känna min kropp igen.
Efter att jag slutade med fotbollen för länge länge sedan.
Blev tillsammans med mitt ex.
Satte in p-staven så gick allt utför.
Småätandet satte fart, "sambokilon" fastande alldeles för lätt på min kropp och valde att stanna kvar där och föröka sig snabbare än anat.
Jag blundade för hela grejen. Jag blundade så fort jag gick förbi en spegel helst.
Men nu är det tvärt om.
Träningen är det full fart på.
Sen kör jag fortfarande på cambridge plus sallad och något slags kött.
Och kilona minskas.
Sakta men säkert börjar min kropp återta sin normala form igen.
Jag är på väg att bli Rebecca igen.
Den människa jag helst trivs att vara.

Min stora förhoppning är att mina eksem kommer att minskas nu när jag går ner i vikt och äter RÄTT MAT!
Men nu är det inte långt kvar innan jag borde få hem en kallelse till hudkliniken så ska vi se vad de säger om saken.
Just nu solar jag och håller de borta alla fall..

Jag har framtidsdrömmar.
Jag gillar att koppla av alla andra tankar och bara fokusera på mina drömmar.
Nu ska jag drömma bort lite innan jag ska tillbaka till verkligen igen och åka till jobbet.

1 kommentar:

  1. Självklart skulle det vara skönt att få en insyn i framtiden men tyvärr så går inte det.
    Du får lite på magkänslan och gå på det. Är det så det blir fel så får du ändra då.

    SvaraRadera