söndag 22 januari 2012

Söndag

Dagen rullade på rätt bra på jobbet.
Med andra ord väldigt stressigt HELA dagen så tiden gick ju om man säger så.
Gillar inte att ha larmet.
Gillar aldrig att ha larmet.
Fy bubblan för det ibland.
Men det gick ju bra och jag slutade ju sen som vanligt :)

Loggade dock in på fb på rasten och såg en bild på min bror helt blodig i huvudet.
Han fick en takling på innebandyn som slutade illa.
Huvudet före rakt in i en bom.
Sån där trä grej man fäller ner.

Mamma och jag åkte upp till akuten lite senare på eftermiddagen.
Var när i några timmar.
Stackarn låg där helt slut på en säng.
Hjärnskakning, stukad tumme, väldigt svullet ansikte, stort sår på hakan som fick sys, lårkaka.
Såg ju inte speciellt skönt ut alltså!

Såg inte speciellt skönt ut när de sydde heller.
Han hade sina kompisar där tre stycken sen mamma och jag.
Men han ville att alla skulle gå ut när de skulle sy utom jag.
Så där satt snälla underbara syster och tittade på när han fick två sprutor in i hakan och sen sy.
Dock något som jag aldrig sett förut så det var ju intressant :)

Så nu skänker jag en tanke till min underbara bror som ligger i min säng hemma hos mamma och har ont!

Kvällen har jag annars spenderat i soffan med min krilleman.
Wallander söndag ni vet.
Nya grejen ;)

Nu ska jag sova.
Dödstrött efter en stressig dag på jobbet, några timmar på akuten.
Imorgon blir en bättre dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar