torsdag 5 januari 2012

Jag blir så arg!

ae nu blir jag sur!
Sur på det här (ursäkta) jävla vädret!!!

Det är Januari.
Och ute regnar det.
Som vanligt då med andra ord.
Men regn och sånt här väder förknippar jag med min födelsedag.
För det regnar banne mig varenda år jag fyller år.
Och det är i OKTOBER!!

Nu ska det vara snö ute.
Ungar ska leka och bygga snögubbar i trädgårsföreningen.
Allt folk ska gnälla för att de måste skrapa rutorna på bilen innan de ska iväg, glömt sätta i motorvärmaren eller vad det heter så bilen inte startar, folk ska fan gå och frysa när man är ute sen bli sååå glada när solen skiner, det är helt vitt ute och himlen är blå.
Det är fan vinter för mig!

Nu går alla med tjocka vinterjackor eftersom man hade räknat med det denna årstid, paraplyer och vindrutetorkarna går snabbt på bilarna som går förbi, barn gnäller för att de får vara inne på jullovet, alla vuxna inklusive mig själv gnäller för att man vill ha snö och lite vinterkänsla.

Jag vill inte ha min tjocka varma vinterjacka för jag svettas ihjäl i den ute nu,
Min väst ligger på golvet i sovrummet.
Den vill jag ha på mig när jag ska gå ut och det är såhär varmt ute.
Men nu regnar det så det går inte heller.

Så nu får det gärna bli riktigt vinterväder eller vårväder så folk blir glada.
Fan inte regn och höstväder VARENDA dag!

Ja, jag blev sur för att det har börjat regna ute igen.
Så nu ska jag ta på mig lite ansiktskräm.
Packa ner skorna i en påse.
Sätta på mig min tjocka varma tunga och klumpiga jacka och gå ner till gymmet lite i förväg.
Eller nej först ska jag bädda o diska som jag inte har gjort än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar