onsdag 18 januari 2012

Från kylan in i värmen

Jag fryser!
Fryser om kroppen och fryser i själen.
Det ska tydligen vara bra att frysa.
Jag tror inte på det.
För det är inte speciellt skönt precis.
Varken när kroppen fryser eller när själen är kall.

Det är min.
Idag allafall.
Jag vet inte varför.
Eller jo det vet jag.
Jag har miljoner tankar i huvudet.
Så mycket frågor men inga svar.
Man lär sig leva med det.
Men som sagt, det är inte skönt att vara kall.

Fryser så att en droppe på kinden skulle frysa till is och stanna kvar där.
Det som gör mig varm är att skriva av mina tankar lite här.
Utan att skriva de i rena ord.
Jag använder mig av andra meningar som man får lista ut själv.
Det gör mig varm. Eller nej det gör mig inte varm men mindre iskall.
Skulle jag få spola om flera år.
Eller hela mitt liv skulle jag ha handlat annorlunda.
Det var då och nu är nu.

Så nu ska jag ta en promenad!
Kristoffer åkte iväg förut.
Jag vet inre vart. Skulle väl spela hockey eller nåt.
Han verkar ju reagera mer på det här än mig. Jag bara fryser både inne och ute.
Lyssna på lite sorglig musik kan vara bra för kroppen.
Allafall för den lilla hjärnan som finns där inne.
Man ska inte alltid vara glad. Det ska man inte.
Ibland ska man vara ledsen och låta tankarna fara runt.
De mår nog inte heller bra av att vara instängda hela tiden!

Tack och hej för mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar