torsdag 21 juni 2012

Va tyst Rebecca!!

Det här är ju inget kul alltså.
Förlåt för mycket klagande just nu men jag har skit tråkigt.

Det lustiga utav allt är att jag ALDRIG har varit hes innan?!
Vissa blir det när de är förkylda.
Jag har aldrig varit det..
Möjligtvis efter någon konsert eller sånt men det går ju över fort.

Det började i Lördagseftermiddag då jag fick skit ont i halsen på bara några minuter.
Sen var det så hela söndagen tills jag kom hem från sommarstugan och tog några av mina väldigt efterlängtade halstabletter.
Då blev det lite bättre men så fick det vara liksom.
Jobbade kväll i måndags och kände av det lite då men ingen fara för det.
Vaknade i tisdags morse och kände av lite.
Tog halstabletter och cyklade till jobbet.
Blev värre och värre under hela förmiddagen.
På eftermiddagen kunde jag vila rösten helt i ca 3 timmar då jag hade avlastning och städ o lite sånt som man inte behöver prata så mycket på!

Kom hem efter jobbet och fick ännu ondare.
Blev helt död i kroppen och allt liksom la av.
Vaknade igår morse av att rösten var helt borta..
Precis när vi skulle sova igårkväll blev det liiite bättre men sen vaknade jag idag utav samma skit.
ingen röst alls!

Och jag har läst och läst.
Vila rösten.
Prata inte, viska inte, vila vila vila..
Kul att sitta här helt tyst. Det är fasen psykiskt påfrestande..

Ska inte jobba midsommarhelgen nu.
Jag mår ganska bra för övrigt.
Har ont i halsen, en helvetes hosta och ingen röst, känner mig lite matt i kroppen men har ingen feber.

Imorgon är det midsommar.
Jag följer med till sommarstugan ändå.
Får väl sitta i ett hörn och hålla käften ;)
Använda mig utav lappar eller något annat!

Nu ska jag gå ner och tvätta sen plocka lite här hemma!
Lista ut någonting som jag kan ha på mig imorgon.
Helst skulle jag vilja ha min ziperall och mysa ner i någon soffa hela dagen men det funkar ju inte så.
Så röstlös får jag väl dra på mig någon klänning och låtsas vara lite fin alla fall..

Och jag som älskar midsommar :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar