torsdag 7 juni 2012

Ett år

Ett år har gått sen jag tog studenten.
Ett år som det har hänt mycket på.
Känns som det var igår samtidigt som det känns så längesen.

Pappa skaffade en till hund och i mitten på sommaren kom lilla Malte även kallad vilddjuret hem till oss och bosatte sig :)

Jag jobbade hela sommaren på två olika stället

Hade en super mysig midsommar

Blev tillsammans med en helt underbar kille som verkligen ser mig som den jag är.

Vi åkte en sväng till Ullared och jag köpte på mig alla flytta hem i från saker som man behöver.

Kristoffer skaffade en lägenhet och sakta men säkert började jag spendera mer och mer tid här.

Jag fyllde 19. Inget speciellt med det förutom att jag blev ett år äldre.

Jag fick ett heltid vikariat hela hösten

Firade jul i bankekind och nyår i grebo.

På julafton fick jag reda på att jag blir bonus moster i mitten på sommar.

Vi började med Cambridge och slutade med Cambridge.

Jag sökte in på en utbildning som börjar i augusti och hoppas på att komma in på den.

Och de senaste dagarna har varit lite upp och ner.
Men tillsammans är man starka eller hur?
Tråkiga besked och tankar ploppar upp men man klarar det ändå.

Och nu står vi här.
Ett år senare.
Jag är Tim vikarie på samma ställe som jag började jobba på för ca ett år sedan.
Kan nästan säga att jag bor tillsammans med min underbara älskade pojkvän även om mina möbler inte är här.
Min systers mage bara växer och växer. I måndags kände jag hur HAN sparkade på min hand och nu är det inte många veckor kvar innan han är här.
Snart börjar jag på mitt sommarschema.
Och hoppas på en lika underbar midsommar som förra året.

I juli kommer lillkillen om han inte vill stanna några extra veckor där inne.
Juli kommer även vara en tuff månad av olika orsaker men vi klarar det ändå.

Till hösten hoppas jag att jag kommer in på utbildningen.
Vill även skaffa en hund och en lite större lägenhet skulle inte skada.
Även en resa skulle vara roligt att göra.

I oktober fyller jag 20.
Och Kristoffer behöver inte längre sjunga "vem får inte komma in på systemet. Hunden, katten, becca"

Och jul och nyår vet jag inte hur eller vart vi firar.
Sen är det ett nytt år.
2013 och det ska bli ett bra år!!

:)





De absolut finaste hundarna som vandrar på denna jord!
Så underbara båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar