torsdag 7 juni 2012

Hund

Vad jag vill ha en hund.
Jag vill verkligen ha en egen.
Har tjatat om det flera hundra gånger men just nu skulle jag verkligen behöva en.

Jag vill ha en hund att träna med.
Alltså att träna den.
Att lära den saker och att ha den som sällskap.

Jag vill ha en hund som jag älskar och som älskar mig.
Jag vill ha en hund att mysa med och gå långa promenader med.
Jag vill ha en hund som finns där hela tiden.

Men tid.
Tiden.. Den räcker knappt till.
Om jag kommer in på skolan till hösten vilket jag verkligen hoppas på så skulle tiden finnas.
Eftersom jag går i skolan så himla lite då.

Och sen är det där med allergi.
Jag är ju allergisk.
Kan ta tabletter och då går det men det är ju lite tråkigt att behöva göra det.
Dock tror jag på att om man är allergisk sen umgås med de varje dag så märker man inte av sin allergi till slut.
Kroppen liksom vänjer sig vid det.

Min bror är allergisk men bor i samma hus som två hundar (ja storm och malte menar jag) och det går bra.
Han behöver inte ta tablett för dom.
Sen behöver man ju inte trycka ner huvudet i pälsen på dom då.
Så det funkar för han.
Då borde det fasen funka för mig med..

Vill ha en hund till hösten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar