fredag 17 augusti 2012

Olika men ändå lika

Världen är allt bra knasig!
Ibland är den rak, ibland upp och ner!

Facebook är också allt bra knasig.
I samma stund som någon lägger ut kort på att de väntar barn, skriver att de har tagit körkort, uppdaterar att de ska ut och sola och älskar livet.
Så får andra människor som inte hänger på facbook just då tråkiga besked, bra besked, tråkiga besked för stunden men som blir bra i längden.

Vissa sitter och gråter, endel sover och andra är och jobbar och gläds av att det är Fredag.
Endel har en lägenhet, sväng och mat på bordet medans vissa inte har tak över huvudet och varken mat eller vatten för att komma särskilt långt i livet.
Knasigt att endel kan äga hur mycket pengar som helst utan att slita för dom, andra sliter så dant för sina egna pengar och vissa har inga pengar alls.

Allt är så olika.
Varje dag, timme, minut och sekund ser olika ut hos folk.
Men det är väl tur det på ett sätt.
Tänk om allt hade sett lika dant ut hela tiden. Då skulle man aldrig glädjas av de bra beskeden, fredagar och den dagen i månaden lönen rullar in på kontot.

Och här sitter jag i en soffa.
Mitt humör är väl bra.
Går väl lite upp och ner idag.
Bra besked, tråkiga besked som kommer leda till något bra, tankar och funderingar, gläds också åt att det är Fredag.
Jag är glad att det är sol ute, och varmt, att jag har hela min familj vid min sida och att vi älskar varandra så otroligt mycket.
Jag är glad över att Kristoffer kommer hem från jobbet snart så vi kan gå och träna.

Det är nog tur att allt är lika olika
att v vi är lite olika.
För på något sätt är alla unika.
Varje person är speciell.

Nu ska jag luta huvudet tillbaka och lyssnar på Winnerbäck som sjunger för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar