torsdag 30 augusti 2012

Älghorn

Precis som förra inlägget så får även detta handla om inredning.
Det är min stora passion.
Jag ÄLSKAR inredning.
Kan sitta och kolla i kataloger och på olika sidor på nätet hela tiden.
Blir aldrig trött utav det.
Jag ÄLSKAR IKEA.
Dock inte allt men ibland får de in så otroligt snygga saker där.

Jag har ett framtida projekt på g.
Någongång ska jag göra ett.
Det kommer bli så fint..

Allt jag behöver är ett älghuvud/älghorn.
Säger man så?
Alltså ett sånt här..



Och lite vit färg!
Sen målar man HELA huvudet och hornet.
Plattan bakom också om man vill annars målar man den i en annan färg.
Exempel svart eller guld/silver.

Resultatet blir något sånt här:






Exakt så vill jag ha.
Man kan även använda den som hängare.


Nu är dessa bilder lånade från google med tanke på att jag inte har några egna.
Men nu förstår ni.
Så himla snyggt är det!
i orginalskick är de ju dock as fula!
Men med lite vit färg på så ändras allting.

Men hela grejen är att jag inte har något älghorn så jag frågade pappa om han hade ett till övers.
(han är jägare)
Fick tyvärr nej på min fråga men han undrade vad jag skulle ha det till.
Berättade min idé men han nappade inte på det.
"Menar du att du ska måla hornen vita med".
ja..
"då förstör du ju hela grejen"

Äsch pappor och inredning ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar