onsdag 28 november 2012

28 November 2012

Hejsan där mina fina vänner!

Onsdag idag igen.
HUR fort går veckorna egentligen?!
Lite för fort enligt mig :)

I måndags bestämde vi en sak här hemma.
Började prata lite smått om att vi skulle ju åka till Ullared snart.
Efter ca 5 min bestämde vi oss för att åka dagen efter (igår).
Sagt och gjort..
Åkte och bytte bil i Tannefors sen ställde vi klockan på 5.
Gick upp tidigt som satan igår sen styrde vi bilen mot ULLA!
Jag fullkomligt älskar samtidigt som jag hatar att vara där.
Folk som inte fattar att man inte kan stanna med kundvagnen mitt i vägen och bara glo och sånt.
Sånt gör mig så in i h..vete förbannad men annars älskar jag att vara där.
Shoppade loss rejält men fick med oss mycket bra saker hem också :)

Idag fick jag ställa klockan igen.
Dock på 8 denna gång så inte lika tidigt.
Drog upp rullardinen i morse och märkte att det SNÖADE.
Hehe, tack gud om du nu finns för att du gjorde så min önskan blev sann.
Hellre snö än regn :)
Men jag önskar mig mer minusgrader också.
Så det inte blir snöregnblask..
Idag fick jag snällt sätta på mig vinterjackan och mössa på huvudet.
Sen var jag redo att sticka till jobbet på utbildning i några timmar.
Hem till mamma och äta lunch sen vidare på nästa möte ang det andra jobbet.
När jag var klar vid 4 gick jag ner till stan för att köpa nytt puder och mina julgardiner som jag har kollat in i över en månadstid på Åhléns.
Kom dit och de var slut......
Jag blev så otroligt sur.
Gick hem och deppade lite.
Tills jag kom på att jag kunde ju faktiskt gå ner till gardinaffären här gatan bredvid.
Gjorde det och hittade ett par andra gardiner som får duga.
Panelgardiner blev det.
Inte var jag direkt föredrar men nu får det vara så..
Billigare var de också.
ca 300 kr billigare ;)

Ikväll blir det kycklinggryta och bonde söker fru.
Underbara onsdag.
Imorgon ska jag hjälpa mamma sätta upp alla jul och adventgrejer.
Vi ska lyssna på julmusik och ha mysigt.

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar