torsdag 13 oktober 2011

Tankar, drömmar och frågor

Sitter och tänker lite på livet.
Som jag brukar göra ibland, vilket är ganska skönt.
Bara låta tankarna fara iväg utan att styra dem.

Hur ser mitt liv ut om 5 år?
Vart bor jag då? Vad jobbar jag med?
Kommer jag någonsin flytta in i ett hus, gifta mig och skaffa barn?
Eller kommer jag föralltid bo i en lägenhet?

Men jag tänker även på pengar, sparande, pensionspengar.
Allt mellan himmel och jord.
Hur man ska överleva livet.
Vart blir min nästa resa?

Även fast jag lever i nuet är det skönt att bara tänka lite, drömma sig bort och hoppas att det blir verklighet.

Men nu sitter jag här som 19 åring (om två veckor), inte arbetslös utan har ett vikariat, underbar pojkvän, världens bästa familj, fina vänner, två av världens finaste hundar, inget körkort, inte heller några skulder, ett väldigt stökigt rum, massor flyttkartonger med flytta hem i från grejer, överfull garderob, tillräckligt mycket pengar för att klara mig, en för liten säng och en halvseg dator.
Mitt liv är ganska bra trots allt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar