tisdag 4 oktober 2011

Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Då var denna månad här igen. Den rosa månaden. Jag pratar självklart om bröstcancer månaden Oktober!

Cancer.

Ett otroligt fult ord. Liksom, cancer. Man hör lite själv att det är inget positivt.

Cancer, den förbannade grymma sjukdomen som tyvärr så många lider utav, Så många som gråter sig igenom sjukdomen, så många tårar andra fäller för att de känner någon som har drabbats av det, Många överlever sjukdomen men vissa överlever ej. Varje år köper jag ett rosa band för att skänka pengar till forskning. Forskning som gör att de förhoppningsvis hittar något botemedel.

Så många gånger som jag gråtit över denna hemska sjukdom. Min mormor fick bröstcancer som sedan spred sig i kroppen och hon dog. Just för att forskningen inte hade kommit så långt då.

Nu kan de vara någon annans mormor, farmor, mamma, moster, faster, kusin, syskon eller sig själv som fått sjukdomen. Jag vill då göra allt jag kan för att forskningen ska gå framåt så att den personen inte mister någon i sin närhet.

Hittills i år har jag köpt ett nagelack 45:- som bara finns just nu där en liten del av kostnaden går till bröstcancer forskningen, ett rosa band på Facebook för 10:- som går till forskningen.

Ska även köpa mig ett rosa band och kanske skicka efter ett armband.

Kom igen nu. Ni såg själva, ett rosa band på Facebook kostar 10 :-!

ALLA har vi råd att skänka bort TIO kronor.

Jag kan inte spola tillbaka tiden och få min mormor tillbaka i livet. ¨

Men jag kan där emot rädda livet på någon annan genom att skänka pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar