onsdag 26 september 2012

Blir så trött på detta!!

Jag blir så trött!
På svenska vården..
Eller på vårdcentralen?
Eller på vem ska jag bli trött på?
Politiker?

Jag vet ju definitivt vilka jag ska rösta på vid nästa val alla fall..

I måndags ringde jag vårdcentralen som jag går på.
Kom inte fram i telefonen. Eller det var upptaget och man skulle ringa tillbaka igen nästa vardag.
Jaha?!
Jag hade ändå vägarna förbi så jag gick in när jag ändå var i närheten.
Fick prata med hon som satt i receptionen.
Nae hon kunde inte boka in mig på någon tid.
Föreslog att jag skulle ringa tillbaka dagen efter (igår) klockan 8.

Vilket jag gjorde.
Ringde dit igår klockan 8.20 för att var exakt.
Knappade in mitt personnummer och telefonnummer.
De skulle ringa tillbaka.
Jag missade samtalet för jag satt mitt i ett möte då.
Och ringde tillbaka när jag kom ut.
Knappade in mitt personnummer och telefonnummer sen ringde de upp lite senare.
Fick prata med en sköterska som tog lite annteckningar om min plötsliga huvudvärk.
Hon bad mig ringa tillbaka dagen efter (idag) för att få en tid för idag.

Sagt och gjort.
Ställde klockan på 7.45.
Ringde klockan 8.00..
Knappade in mitt personnummer och telefonnummer och de skulle ringa upp klockan 9.05.
Klockan 10.25 ringde telefonen och jag fick prata med en sköterska.
Som tog ännu mer annteckningar om mig.
Ställde massor frågor och hon fick en hel del svar..
Ursäktade sig för att det inte fanns någon mer tid idag och gav mig råd att om jag får ont ikväll eller inatt så ska jag ringa 1177 eller åka upp till akuten.
Bad mig ringa tillbaka imorgonbitti klockan 8.00 för att få en tid tills imorgon.

Jaha?!
Ja men jag ringer väl imorgonbitti också då för tredje dagen i rad (fjärde om man räknar med i måndags) i hop om att få en tid.
Hon sa dock idag att "det finns inte så jättemycket tider kvar men ring imorgonbitti och se om du kan få en".

Varför
VARFÖR
V A R F Ö R kunde hon inte boka in mig på en tid imorgon då..

Får jag seriöst inte en tid imorgon så pallar inte jag ringa upp dom varenda jäkla dag för att sitta och prata med en som bara tar annteckningar ändå.
Då åker jag väl upp till US då för att sitta på den där jäkla akuten i säkert minst 5 timmar.

I tisdags när vi tittade på teven började jag se konstiga saker och kunde inte fokusera blicken mot teven.
Gick och la oss och plöstligt fick jag skit ont på höger sida utav huvudet.
Låg och kved ett tag innan jag gick upp för att ta tablett.
Somnade med kraftig huvudvärk och sov hela natten.
Vaknade och det spände i hela huvudet.
Kände att jag hade haft jätteont några timmar tidigare..

Spännde lite från och till i flera dagar.
I Lördags fick jag plötsligt jätteont i huvudet.
Det blir som ett slags tryck.
Som att någon försöker trycka ut huvudet från min kropp innifrån!
På höger sida precis som i tisdags.
Denna gång dock utan någon förvarning om synen.
Tog tablett och somnade i soffan.
Vaknade upp lite senare och kände att jag fortfarande hade ont.
Som senare gick över i sån här spänning.

Sen har jag inte haft så jätteont sedan dess.
Kommer och går med huvudvärk lite ibland.
Spänner mest i hela huvudet.

Igår när jag skulle sova låg jag på ryggen.
Gick bra!
Vände om och skulle lägga mig på magen.
Fick samma tryckande känsla på samma ställe.
Vände mig om och la mig på rygg igen.
Då gick det över..

Det är ju någonting som inte stämmer.
Varför får jag denna tryckande känsla?
Det gör svin ont på ett och samma ställe..

Jag vill bara få hjälp så jag vet vad det är.
Jobbigt att ha såhär fram och tillbaka hela tiden.
Nu har inte jag jobbat ett pass själv än.
Har min sista bredvidgång idag.
På lördag har jag ett inbokat pass från 12.00-21.15.
Vill gärna INTE få sådär ont då..

Ae jag är inte på humör för detta..

Ja ni läste själva.
Idag har jag min sista bredvidgång förutom ett nattpass också men det är inte inbokat än.
Innan det ska jag ner på stan och köpa mig ett par tofflor att ha inomhus där.

Igår var jag på möte på morgonen.
Sen gick jag hem till mamma.
Hjälpte henne med hennes nya ipad hon köpt..
Åkte till j-lundsvårdcentral och fick medicindeligering på nya jobbet.
Sen vidare hem till mamma igen.
Krille kom dit när han slutat jobba sen tog vi bilen bort till nya elgiganten för att kolla in stället.
Jättefint men fullt med folk :)

Nu ska jag ta och fixa mig lite.
Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar