lördag 26 januari 2013

Hittat en soffa som skulle bli perfekt OM vi ska flytta!

Om vi tackar JA till lägenheten.
Och OM vi då får den (vilket är ganska troligt).
Så har jag nu hittat en nästan intill perfekt soffa att ha där uppe.
Har kollat överallt...
Helst skulle jag vilja ha en grå ektorp från IKEA men känner inte för att lägga så mycket pengar på en soffa som vi ändå inte sitter i så himla mycket.

(Vi kommer isåfall ha våran stora soffa och tv där nere i stora rummet och ha en mindre soffa med bord där uppe i rummet "som man måste ha någon slags soffa i för att det inte ska se för tomt ut men kan ändå inte ha för stor för det är dörrar överallt".)

Så nu när jag bokstavlingen har kollat runt överallt så gick jag in på jysk hemsida.
Ja, de är inte världskända för att ha världens bästa möbler men en del utav de är faktiskt helt okej.
Och där var den. Nedsatt med 700 :- också så nu kostar den bara 2400 :-
Den är nedsatt till och med 3 februari och innan dess måste vi vilket fall ha sagt upp denna lägenhet så det blir ju perfekt.
Men bara OM vi flyttar..

Har även hittat en lampa som jag har velat ha läääänge men inte passat in här hemma.
Och även en matta på IKEA som skulle passa fint till..
Bord, ja det har jag även sett också men det kostade visst lite mycket så kanske får bli ett billigt Lack från IKEA ändå.
Men såhär vill jag ha:

Tänk denna soffa.


På denna matta

Med detta bordet på.
 
Troligen detta bord istället då det är några hundra billigare.
 

 
Och denna lampa bredvid.
Och lite fina kuddar i soffan med någon pläd på :)
 
 
DET skulle bli perfekt.
Golvet är trägolv och i mitten utav golvet i rummet är det som en "kompasstjärna" i mörkare trä.
De som bor i lägenheten nu har en bilmatta för (de har småbarn).
Men jag vill ha den synlig för den är fin. (tror jag, har inte sett hela med en del utav den).
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar