fredag 8 februari 2013

Beiget och vitt får det bli

Jag min lilla inredningsnörd har suttit hela kvällen och kollat på saker.
Såklart, vad ska jag annars göra när jag är själv hemma och de bara visar tråkiga program på teven?

Sitter och tänker lite på färger och så.
Och har kommit fram till att det borde bli bäst med vitt och beiget där nere i "vardagsrummet".
Lägenheten är alltså i två plan och vi kommer ha våran stora soffa och teven där nere eftersom "vardagsrummet" där upp är så svårt möblerat och dit har vi nu köpt en annan soffa till.

Men men..
Nu är vi där nere igen!
Det är klinkers golv där nere, vita väggar och vitlaserat tak.
Det är väldigt lågt till tak (ca, 2 m skulle jag gissa på).
Då vill man ju självklart ha ljusa färger där nere.
Våran soffa är mörk (nästan svart, Stor U soffa).
Tv bänken är svart i högglans.

Jag ÄLSKAR vitt och grått.
Så otroligt snyggt ihop men det kan ju bli ganska kallt också.
Och eftersom vi ska ha en ljusgrå soffa där uppe med vitt till så blir det ju vitt och grått där uppe.
Så därför blir det vitt och beige där nere.
Tror det kommer bli jättebra.
Varma fäger men ändå ljust.

Jag längtar <3





Lite inspiration ´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar