söndag 15 juli 2012

Dags för ett riktigt inlägg

Kanske är dags för ett riktigt inlägg nu..

i Fredags jobbade jag mitt sista pass innan lite ledighet för mig.
En vecka tog jag denna sommar och den börjar på måndag.
Ska bli så skönt!
Kristoffer jobbar fortfarande men har tagit ledigt torsdag & fredag så förhoppningsvis reser vi lite nedåt i landet och besöker ullared.
Inte helt bestämmt men förhoppningsvis..

i fredags var det den 13e Juli.
Alltså 10 månader för oss.
Och eftersom jag gick på semester, vi firade tvåsiffrigt så bestämde vi oss för att åka ut till stugan istället för att sitta hemma och uggla.
Sagt och gjort.
Packade sakerna, åkte och handlade och sedan styrde bilen ut dit.
Grillade och åt god mat, kollade på film och sov där.
Vädret var ju inte det bästa så igår fiskade vi lite och tittade på fotbollsmatchen på teven.

Klockan 2 i natt så styrde vi bilen mot Norrköpings flygplats.
Drömde oss bort lite till ett annat varmt, och skönt land när vi stod där på parkeringen i mörkret mitt i natten när folk gick förbi oss bruna och fina med sina resväskor.
Vi skulle alltså inte utomlands utan bara aggera privat taxi sådär mitt i natten åt Kristoffers bror och hans flickvän :)

Idag har vi..
inte gjort ett skit!
Kollat på teven och ja det var väl ungefär allt.
Vi skulle åka och spela tennis förut men då började det regna.
Ända sen jag köpte nya tennisracket så har det regnat VARENDA gång som vi ska spela.
Så han åkte iväg och spelar en golfrunda nu och jag ska plocka ordning här hemma.
Om vädret håller i sig tills han kommer hem så åker vi nog iväg och kör lite tennis då.
Måste också åka och handla lite mat som alltid tar slut.
Hm, lök, yoghurt, bröd, bubbelvatten.
Ungefär standard grejerna som alltid tar slut här :)

Ja, ni läste rätt.
Bröd...
LCHF? Inte direkt va..
Jag var så inne i det.
Sen kom midsommar och vi skulle göra ett uppehåll för dagen.
Sen skedde alltig i vårat/mitt privatliv och då orkar man inte tänka på allting.
Alltså valde vi bort det nu.
Tar nog upp det snart igen skulle jag tro.
För att äta som vi gör nu.
Det fungerar inte i längden...

Nu ska jag diska och ta fram snabeldraken så ska han få rulla runt lite här hemma en stund!
Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar